Entradas

3ºESO/THE REPRODUCTIVE SYSTEM (TASKS 4 TO 7)

Some videos will help you to make your activities which are already uploaded in GOOGLE CLASSROOM. Remember that we are starting to work this week with this virtual classroom. If you have any difficulty to enter, let me know. REPRODUCTIVE HUMAN SYSTEMS FERTILIZATION OVULATION AND MENSTRUAL CYCLE FERTILIZATION AND GESTATION

1ºESO/ recetas con masa madre/recipes with sourdough

Imagen
Cuando tengáis vuestra masa madre, podéis utilizarla para hacer pan. Aquí os dejo algunas sugerencias. Podéis elegir la que os parezca. Y no olvidéis de enviarme una foto una vez que lo hayáis cocinado. El siguiente enlace os dice cómo hacer pan con masa madre en la thermomix, por si tenéis en casa: Receta con thermomix A continuación, otro vídeo para que veáis todo lo que se puede hacer con masa madre y cómo utilizarla en vuestros postres habituales. Aquí se explica también cómo hacer la masa madre de una forma más sencilla por si no os ha salido la que os dije que hicierais. Si seguís paso a paso os saldrá. REPOSTERÍA: Esto son solo algunos ejemplos. En youtube hay un montón de recetas que también podéis hacer si os apetece.

3ºeso/Trabajo sobre el COVID19/tarea3 a entregar el 4 de mayo

Imagen
Deberéis realizar este trabajo a partir de la etiqueta NOTICIAS de este blog, en la que encontraréis 4 documentos que os ayudarán. Uno de ellos es un enlace a rtve que se actualiza constantemente. La idea es que vayáis consultando las noticias a medida que va evolucionando la presencia del virus. Los puntos a investigar serán los siguientes: - Cuál es el posible origen del virus - Cuándo y dónde se manifestó primero - Cómo se produce la infección - Cómo se propaga la infección - Cómo evoluciona la curva de propagación de afectados en distintos países y por qué su incidencia no es la misma en todo el globo terráqueo - Cuál es la tendencia de esa curva en España - Para qué sirve el confinamiento - Cómo os afecta personalmente el estar aislados tanto tiempo ( esta parte es opcional pero me parece interesante porque es algo muy relacionado con la noticia y que nos afecta a todos ) El formato será libre, es decir, podéis presentarlo en forma de comic, pequeño vídeo, presentac...

3ºeso/ project about COVID19/task3 to be delivered on May the 4th

Imagen
You must do this work from the NEWS tag on this blog, where you will find 4 documents that will help you. One of them is a link to rtve that is constantly updated. The idea is that you go consulting the news as the presence of the virus evolves. The points to investigate will be the following: - What is the possible origin of the virus - When and where it first manifested itself - How infection occurs - How does the infection spread - How the affected person's propagation curve evolves in different countries and why its incidence is not the same throughout the globe - What is the trend of that curve in Spain - What is confinement for? - How being isolated for so long affects you personally (this part is optional but I find it interesting because it is something closely related to the news and that affects us all) The format will be free, that is, you can present it in the form of a comic, a short video, a PowerPoint presentation or others, if you have googl...

3ºeso /Los efectores: huesos y músculos/tarea2 para el 20 de abril

Vamos a utilizar de nuevo el enlace  PROYECTO BIOSFERA  para comprender esta parte del tema. Tendréis que enviarme resueltos los ejercicio 68 y 70 de las páginas 128 y 129 del libro

3ºeso/Effectors: bones and muscles/task2 to be delivered on april the 20th

You can learn a bit by playing with  STUDY STACK . You know already this link. You can aswell check this other link  PROYECTO BIOSFERA  and complete the activities. For this task you will have to send to me the activities  59 and 63, pages 44 and 45 of your classbook

1ºeso/the microorganisms and fermentations/task5 to be returned on April the 27th

Imagen
In these strange times for everyone, we have seen that in many establishments it is not possible to get certain ingredients for cooking. One of them is baker's yeast to make bread. This yeast is produced by a type of single-celled fungus. So it occurred to me that you could bring the laboratory back to your home for two purposes: to cultivate this mushroom to make sourdough as a substitute for industrial yeast, and the other to learn how to make your own homemade bread. The sourdough is a symbiotic culture of the yeasts naturally present in foods, such as cereals, especially yeasts such as Saccharomyces cerevisiae, also responsible for the fermentation of wine and beer, and bacteria present in the environment. Sourdough made up of flour and water after two days of fermentation . Traditionally, it has served to ferment bread, before commercial yeast existed. It is usually made from cereals such as wheat or rye. Bakers from before save the sourdough, either in a liquid...